
Регионалните продукти са неизменна част от културния туризъм и производството им трябва да се насърчава
18-о издание на Международното изложение „Културен туризъм“ бе открито днес във Велико Търново. Стартът бе даден с родопски гайди от Златоград, песните на великотърновския Ансамбъл „Българче“ и изпълненията на „Джуниър Бенд“.
Във форума участват над 50 изложители от цяла България – общини, туроператори, турагенти, сдружения, производителите. Те представят туристическия продукт на своите региони – историческото богатство, фестивалите и културните събития, фолклорните и народни празници, кулинарията, винарството и др. Гостуват също Румъния, Южна Корея, Северна Македония, Йордания, Индия и Палестина.
Близо 40% е ръстът на посетителите във Велико Търново през 2022-а година, а културният туризъм е в основата на бързото възстановяване на сектора, посочи кметът Даниел Панов по време на откриването. Той добави, че броят на туристите вече достига предпандемичните нива. Тенденцията продължава и през настоящата година – в старопрестолния град се завърнаха организираните туристически групи от Турция, Полша и други държави, а посетителите от Румъния вече са повече спрямо цифрите от годината преди пандемията – 2019-а.